Întrebări frecvente

Cont curent

Deschiderea unui cont curent în lei sau valută străină se face pe baza actului de identitate în orice sucursală BCR Chişinău.

Contul curent poate fi utilizat pentru încasări, plăţi şi operaţiuni de schimb valutar.

Poți activa serviciile InfoCont sau 24 Banking la orice sucursală BCR Chișinău, pentru a obține aceste informații pe internet.

Documentele de plată privind transferul de credit din contul clientului se primesc spre executare conform programului de lucru al băncii cu clienții și se execută în limita soldului contului clientului.

Ordinele de plată în MDL:

  • prezentate până la ora 16:00 - vor fi executate cu data curentă
  • prezentate după ora 16:00 - se vor executa cu data validării a următoarei zile bancare

Ordinele de plată în MDL cu statut urgent:

  • prezentate pe suport de hârtie - se vor executa în decurs de 80 min.
  • prezentate pe suport electronic - se vor executa în decurs de 60 min.

Ordinele de plată în valută:

  • prezentate până la ora 15:00 (dolari SUA) sau 12:00 (euro și alte valute), vor fi executate cu data curentă
  • prezentate după ora 15:00 (dolari SUA) sau 12:00 (euro și alte valute) se vor executa cu data validării a următoarei zile bancare

Carduri

Adresează-te la oricare unitate BCR Chișinău pentru a depune un aviz de refuz la plată.

  • achizitionarea de bunuri/servicii de la comercianţi care au afişată sigla VISA/MasterCard şi online (e-commerce)
  • retragerea de numerar de la orice ATM care are afişată sigla VISA/MasterCard

La constatarea faptului de pierdere sau furt al cardului anunță în mod obligatoriu banca la numerele de telefon indicate mai jos.

Serviciul Asistență Carduri:

  • 00 373 22 85 20 30
  • 00 373 22 26 50 30
  • 00 373 22 21 17 05

sau Serviciul Deservire Clientelă 24/7:

  • 00 373 22 21-02-02
  • 00 373 22 21-03-03

Pentru blocarea cardului este destul să furnizezi următoarea informație:

  • Numele, Prenumele și
  • cuvântul-cheie (parola) indicat în cererea privind emiterea cardului de plată.

Dacă ai recuperat cardul și dorești să-l deblochezi, te poți adresa la orice sucursală a băncii pentru a depune cererea de deblocare a cardului. În caz contrar, dacă nu l-ai recuperat, depune cererea de reemitere a cardului şi în termenele stabilite vei obține un card nou.

  • semnează cardul pe verso în chenarul rezervat în acest scop, în momentul primirii acestuia, folosind un pix cu pastă
  • distruge plicul ce conţine Codul PIN primit de la bancă
  • nu scrie niciodată Codul PIN pe spatele cardului
  • nu introduce Codul PIN pe site-uri de internet şi nu-l divulga telefonic
  • păstrează cu grijă cardul şi nu dezvălui informaţiile specifice de identificare (număr card, data expirării, nume, etc) altor persoane
  • asigură-te că în timpul tranzacţiilor efectuate Codul PIN nu este dezvăluit
    (voluntar sau involuntar) altor persoane
  • nu răspunde niciodată mesajelor primite prin SMS / e-mail prin care ţi se solicită date personale (număr card, data expirării, Cod PIN, cod CVV, etc)
  • nu împrumuta cardul altor persoane
  • asigură-te că în cursul tranzacţiilor comerciale cardul rămâne sub atentă supraveghere
  • solicită comercianţilor chitanţele aferente tranzacţiilor efectuate şi verifică cu atenţie informaţiile înscrise pe acestea
  • păstrează toate chitanţele tranzacţiilor şi verifică-le cu extrasul de cont lunar
  • anunţă imediat furtul sau pierderea cardului
  • protejează cu mâna introducerea Codului PIN la bancomat sau POS când efectuezi tranzacţii
  • nu accepta ajutorul „binevoitor” al persoanelor care se oferă a te ajuta la retragerea de numerar de la bancomat
  • dacă suspectezi un caz de fraudă contactează imediat banca pentru blocarea accesului cardului la cont imediat după primirea apelului de anunţ al pierderii/furtului cardului sau efectuării de tranzacţii suspecte
  • pentru orice întrebări legate de utilizarea cardului adresează-te doar BCR
    Chișinău şi nu la comerciantul sau banca comerciantului / bancomatul la care ai utilizat cardul

Phishing este modalitatea de fraudare ce constă în transmiterea de mesaje electronice, prin care se solicită date personale de identificare/ autentificare bancară (username, parole, coduri personale, etc.).

Astfel, se transmit email-uri sub forma unui presupus mesaj din partea băncii prin care, de regulă, se pretinde că este necesară „actualizarea” sau „confirmarea” datelor aferente contului de internet banking sau cardului şi îndeamnă utilizatorul să acceseze un link din email, prin care se deschide un site fictiv, unde sunt colectate datele personale de
identificare bancară şi astfel, obţinerea de avantaje materiale.

BCR Chișinău nu solicită niciodată divulgarea, confirmarea sau modificarea datelelor personale şi/ sau datelor de autentificare bancară sau despre card prin accesarea unui link transmis prin email, sau accesarea aplicaţiei de internet banking printr-o adresă URL transmisă prin email!

Iniţiatorii unui atac de phishing nu ştiu cu ce bancă lucrează destinatarul email-ului. De aceea, mesajele sunt transmise la întâmplare, către întregi liste de adrese, în speranţa că vor găsi clienţi cu cont la banca vizată de atacul de phishing şi care nu realizează pericolul căruia se expun.

Colectarea adreselor de email se realizează în multiple moduri, cu sau fără acceptul deţinătorului, prin infestarea computerelor cu viruşi, troieni care sustrag adresele şi le transmit în puncte de colectare.

Dacă ai primit un astfel de email presupus din partea BCR Chișinău şi nu ai deschis pagina din email şi nu ai introdus niciun element de pe card, atunci nu există verun motiv de îngrijorare.

Pe internet, furtul, vânzarea, cumpărarea unei baze de date cu adrese de email este o activitate criminală cu o istorie de ani de zile. Elementul cheie este să rămâi întotdeauna atent la orice email, chiar dacă pare a proveni dintr-o sursă de încredere.

Skimmingul este activitatea ilegală prin care o persoană obține în mod fraudulos datele stocate pe banda magnetică a unui card bancar, precum și parola (Codul PIN). Datele astfel obținute sunt folosite de infractori pentru producerea de carduri contrafăcute.

Procesul de skimming presupune că fraudatorii atașeaza pe bancomat un dispozitiv de citire a cardului și o tastatură falsă, precum și mini cameră video pentru filmarea Codului PIN.

Inainte de a introduce cardul bancar în bancomat, inspectează vizual următoarele elemente:

  • carcasa bancomatului (obiecte străine atașate, urme de forțare/ deteriorare/ lipici, eventuale piese componente care nu se potrivesc, găurile inutile în carcasă pot indica instalarea unor mini camere video)
  • fanta cititorului de card (existența vreunui obiect amplasat deasupra cititorului, fanta nu este dreaptă/ nu este integrată complet, urme de lipici sau adeziv)
  • tastatura utilizată pentru codul PIN (tastatura este slăbită sau nu se potrivește la îmbinări, are culoare diferită de restul carcasei sau este mai proieminentă decât suprafața pe care este amplasată)

24 Banking

Vino în orice unitate BCR Chișinău și solicită aderarea la serviciul 24 Banking.

După ce accesul este creat BCR Chișinău va expedia pe adresa de e-mail indicată login-ul personal. La prima utilizare a sistemului este necesar să treci de etapa primei logări.

Adresa serviciului 24 Banking este www.24banking.md

Pentru o utilizare eficientă consultă ghidul utilizatorului 24 Banking.

Urmează pașii din ghidul pentru plata facturilor.

Poți accesa conturile tale curente, de depozit, împrumut, carduri de plată și de credit, pe care le soliciți a fi incluse în 24 Banking.

Credite

Consultă informațiile pentru fiecare tip de credit în parte.

Accesează calculatorul de credite online.

Consultă caracteristicile pentru fiecare tip de credit în parte.